„Nikde jsem nezaznamenal, že by za fatální selhání správce pražských mostů někdo nesl osobní odpovědnost. Objevilo se přitom hned několik velmi závažných podezření,“ argumentuje Bellu, proč žádá odvolání městské firmy.
Připomněl v této souvislosti, že o špatném stavu lávky v Troji se vědělo již několik let, údajně od roku 2009. Do oprav mostů bylo v posledních letech investováno přes miliardu korun, ovšem TSK není schopna doložit, kde tyto peníze skončily.
„Taková argumentace je naprosto nepřijatelná a skandální, zejména pak u firmy, která patří městu a hospodaří s veřejnými rozpočty. Raději nedomýšlím, co se v Praze bude dít, až hnutí ANO realizuje svůj záměr městského holdingu. Budu proto na nejbližším zasedání městského zastupitelstva žádat okamžité odvolání ředitele TSK a zároveň podrobný finanční audit hospodaření této firmy,“ uvedl Bellu.
Kritický stav pražských mostů se podle dalšího žižkovského zastupitele na hlavním městě Matěje Stropnického (Strana zelených) přímo netýká třetí městské části. V kategorii VI. (druhé nejhorší) je podle něj ale bohužel i tramvajový podjezd U Bulhara. Analýza zde doporučuje přeizolaci a sanaci podhledu nosné konstrukce i spodní stavby. V kategorii V. (třetí nejhorší) jsou pak i všechny tři přejezdy kolejí mezi Jarovem a Malešicemi.
„Na dopravním výboru jejich správce TSK na mou žádost předložila TSK ze sedmistupňové škály ty, které jsou ve třech nejhorších kategoriích. Celkem jich je 130 (ze 700 mostů ve městě), z toho 23 v tom druhém nejhorším a 3 v tom úplně havarijním. Neuvěřitelné je, že to nikdo z vedení města a snad ani odpovědný náměstek Dolínek neví a že TSK nemá vůbec nachystané projekty na opravy těch mostů,“ uvedl včera Stropnický.