Uživatel vystupující pod přezdívkou Mar Cel spustil svým příspěvkem na sociální síti vášnivou diskusi. Na fotografiích je vidět, že pečlivě prošel rekreační plochu u dětského hřiště Habrová a každý nalezený exkrement po psech označil cedulkou „Pozor, ho*no!“ Výsledným efektem je trávník posetý malými rukodělnými transparenty.
Příspěvek z jarovského parčíku, který je viditelně označen jako rekreační plocha se zákazem vstupu se psy, vzbudil vášnivé diskuse o tom, zda je při současné situaci možné si v Praze 3 v parku vůbec rozložit deku na piknik.
Část diskutujících na autora příspěvku zaútočila s tím, kde bere čas na podobné aktivity. „Opravdu Vás něco takového baví?“ ptal se jeden z nich. „Popravdě, nebaví mě to a je mi velmi nepříjemné upozorňovat na ulici dospělé lidi, že po pejskovi se uklízí. Ale mám 3 malé děti a je mi líto, že zelená plocha je jen záchod pro pejsky a jednoduše mám strach, když k nám přiběhne bullmastif bez majitele v dohledu a očichává nás. Myslím si, že upozornit někoho, kdo znepříjemňuje nebo jinak snižuje kvalitu bydlení ostatním nedodržováním jednoduchých pravidel, je normální věc,“ argumentoval autor.
Příspěvek z Jarova je navíc smutným „auditem“ výsledků kampaně „Žižkov není šiškov,“ kterou rozjel v březnu loňského roku po nástupu do funkce starosta Jiří Ptáček.
„Situace s psími bobky na chodnících v Praze 3 je neúnosná. Budeme ji muset začít řešit. Chceme být maximálně vstřícní s navýšením počtu stojanů se sáčky a důrazem na úklid i mimo chodníky. Ale podstatnou součástí naší snahy bude i represe za znečišťování veřejného prostoru,“ prohlašoval tehdy starosta Ptáček o aktivitě, která byla v uplynulém roce fakticky jedinou viditelnou politickou misí jeho vedení.
Zdá se však, že statisícové investice do cedulí, reklamních sloganů na sáčcích na psí exkrementy i dalších reklamních nosičů, stejně jako populistické fotografie Jiřího Ptáčka s vysavačem na psí exkrementy, fakticky neměly na situaci žádný velký vliv.