Oprava tramvajových kolejí vyjde na 205 milionů korun. Společně s tratí mělo podle původních plánů hlavního města dojít také na celkovou rekonstrukci této strategické dopravní tepny Prahy 3, v rámci které měly být rozšířeny chodníky, na nich pak měly přibýt lavičky a odpadkové koše. Hlavní město však rekonstrukci nestihlo připravit. „Odbor investic prozatím nemá k rekonstrukci ulice všechna povolení. Nejspíše tak začne až v roce 2021,“ potvrdil náměstek primátora Adam Scheinherr (hnutí Praha sobě).
Proměna Vinohradské tak bude probíhat nadvakrát. Prozatím se na čtyři měsíce v ulici zastaví tramvajový provoz směrem do centra. Během čtyřměsíční rekonstrukce nebudou v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora jezdit tramvaje a nahradí je autobusy, které budou jezdit v patnáctiminutových intervalech. Právě konflikt náhradní dopravy s automobilovou byl jedním z hlavních důvodů dopravních kolapsů na Žižkově během nedávné rekonstrukce Husitské. Žižkovská radnice však tvrdí, že tentokrát bude vše jinak. „Budeme pečlivě monitorovat, aby bylo zaparkováno méně aut v místech, kde by náhradní doprava měla problém s projetím a případné problémy budeme okamžitě řešit,“ uvedl na webu městské části místostarosta pro dopravu Ondřej Rut (Zelení).
A za rok a půl po dokončení novém tramvajové trati by se dělníci měli na Vinohradskou vrátit opět. Revitalizace třídy, kterou slibovalo město zahájit v roce 2018, má změnit tvář tříkilometrového úseku křižovatkami s Legerovou a Jana Želivského. Rozšíří se zde chodníky, přibydou cyklopruhy, stromy, lavičky, pítka, stojany na kola i odpadkové koše na tříděný odpad.