Trať se napojí na stávající tramvajovou síť na křižovatce Olšanské s Jana Želivského a následně povede okolo budovy k podjezdu pod ulicí K Červenému dvoru a dále tělesem stávající železniční trati. Ukončena bude smyčkou u Malešické v místech, kde bude ústit také plánovaná nová žižkovská radiála, tzv. Jarovská spojka. Podle plánu hlavního města bude mít pět zastávek. Praha ji chce vybudovat dříve, než se na nákladovém nádraží dojde k vybudování nové obytné čtvrti pro 15 tisíc obyvatel, která je zde plánována.
V současnosti platí na území stavební uzávěra, která má být zrušena ve chvíli, kdy město dokončí změnu územního plánu pro obří areál v Praze 3.
„Pro město je nezbytné, aby tato nově vznikající městská čtvrť byla prostupná jak pro pěší, tak dobře dostupná i městskou hromadnou dopravou,“ uvedl náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
Území chtějí zastavět především velcí developeři – Central Group, Sekyra Group a developerská divize investiční skupiny Penta.