Magistrát tak fakticky oprášil projekt, kterému se říkalo v Praze 3 v nadsázce „Hurdaštáse“ podle tehdejšího radního Pavla Hurdy. Ex-předseda místní ODS v roce 2008 shodil ze stolu urbanistickou studii, která koncipovala novou podobu areálu Nákladového nádraží Žižkov jako uzavřenou čtvrť s dopravou vedenou stávajícími komunikacemi po jejím obvodu. Hurda tehdy nekompromisně prosazoval návrh, v němž byla doprava řešena především prodloužením Olšanské ulice středem rozvojového území a následně v dráze vysloužilé železniční trati s napojením na plánovaný městský okruh a dopravní uzel v Malešicích.
Proti Hurdovu návrhu se tehdy postavili opoziční politici, především Zelení. Původně nové silnici totiž měla ustoupit dnes památkově chráněná budova nákladového nádraží z první republiky. Dnes se k němu plánovači z hlavního města vrací s tím, že by se dopravní trasa měla památce vyhnout, a vést dopravu přes „dvě zatáčky“ severně od rozvojového území.
Každopádně má nová silnice zajistit obsluhu nové čtvrti a ulevit už nyní přetíženým silnicím, jako je Vinohradská, Koněvova a Jana Želivského. Nová dvouproudá silnice by podle plánu IPR měla vést z Jarova podél nynější železniční tratě k nákladovému nádraží. „Ve střednědobém horizontu to strašně pomůže Praze 3 a dopravě v tomto území," uvedl v tisku primátorův náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček (TOP 09). Dodal, že nová silnice by měla v budoucnu představovat přímé napojení na městský okruh, který má vést přes Jarov a Malešice. „Má to být městská třída, která půjde částečně mezi domy, částečně v městské krajině," popsal náměstek primátora.