Jednání státního dopravce se zástupci hlavního města potvrdily obě strany s tím, že se k podrobnostem nebudou vyjadřovat. Protože má podle záměrů magistrátu budova sloužit veřejně prospěšným účelům, mohou České dráhy nemovitost prodat obci přímo bez výběrového řízení.
Známa v současnosti není však ani rámcová cena, o které obě strany jednají. Její určení je otázkou i proto, že podle odborníků na reality je funkcionalistické vysloužilé překladiště, jehož možnost přestavby je značně omezena kvůli památkové ochraně, problematicky využitelné na účel, který by zajišťoval ekonomickou návratnost. Studie, kterou si nechala vypracovat třetí městská část, navíc hovoří o tom, že zanedbaná budova nákladového nádraží potřebuje pro transformaci do provozuschopného stavu investici, jež přesahuje miliardu korun a spíše se blíží dvou miliardám.
Prvorepublikové funkcionalistické nádraží mělo původně ustoupit moderní zástavbě, kterou zde společně plánovaly České dráhy s developerskou společností Sekyra Group, v roce 2012 jej však ministerstvo kultury prohlásilo kulturní památkou. Od té doby se již šestým rokem o budoucnosti objektu vedou debaty, především o tom, kdo by měl jeho budoucnost zainvestovat a pokrýt také provozní náklady. Loni v létě schválila pak koaliční rada pod vedením primátorky Krnáčové záměr, že nádraží odkoupí hlavní město. Pokud by jednání podle očekávání obou stran měly nákup z rozpočtové rezervy magistrátu posvětit již na jaře, akvizice by pravděpodobně proběhla ještě před komunálními volbami, jež se uskuteční na podzim.
České dráhy společně se společností Sekyra Group nicméně počítají, že si ponechají pro svůj developerský projekt okolní pozemky a vystavějí okolo památkové budovy novou čtvrť. Severní část rozsáhlé lokality kolem budovy navíc vlastní firma Central Group, která zde plánuje vlastní zástavbu.