Na budoucí podobu výstavby v blízkostzi ulic Malešická a K Červenému dvoru vypsala Penta s Českou komorou architektů v únoru architektonickou soutěž. Ze 44 odevzdaných návrhů z Česka i zahraničí postoupila pětice uchazečů do druhého kola. Vítězný společný návrh nizozemského studia Benthem Crouwel Architects a pražského ateliéru RA15 zaujal údajně porotu mimo jiné rozsáhlým veřejně přístupným parkem.
Projekt počítá se stavbou více než 450 bytových jednotek, jeho cena by se měla vyšplhat na zhruba dvě miliardy korun. Penrta je chce začít stavět v roce 2021. Na celém území Nákladového nádraží Žižkov je však zatím stavební uzávěra. Její zrušení se předpokládá se změnou územního plánu, která se pro rozsáhlé území bývalého žižkovského nádraží připravuje.
Areál vysloužilého žižkovského nádraží je s rozlohou 33 hektarů jedním, z největších rozvojových území v širším centru Prahy. Podle propočtů pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) by na něm v budoucnu mohlo vzniknout přibližně 10 tisíc bytů při průměrné velikosti 75 čtverečních metrů.
O pozemky se tu dělí v současnosti největší realitní hráči na českém trhu - centrální část ovládá developer Luděk Sekyra, severní část pak společnost Central Group milirdáře Dušana Kunovského. Skupina Penta Investments vstup na NNŽ oznámila až na konci loňského roku. Svůj projekt připravuje na čtyřhektarovém pozemku podél ulic Malešická a K Červenému dvoru. Tyto parcely vlastní České dráhy a v dlouhodobém pronájmu je má firma RailReal, v níž mají vedle drah podíl společnosti Sudop a nyní také Penta. Dohoda je taková, že České dráhy firmě RailReal pozemky prodají poté, co Penta získá pro projekt územní rozhodnutí a stavební povolení.