Rozhodnutí vyplynulo se včerejšího večerního jednání žižkovské radnice s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti) a jeho náměstkem pro dopravu Adamem Scheinherrem (Praha sobě). Praha 3 se o plánované uzavírce dozvěděla na poslední chvíli, další dopravní omezení na Želivského, která je nejvytíženější dopravní tepnou městské části, v průběhu několika měsíců je důsledkem špatné koordinace jednotlivých prací na této ulici. Uzavření automobilového provozu, který má být přesměrován do ulic kolem nákladového nádraží ej totiž důsledkem toho, že magistrát chce zahájit opravy plynovodu ještě před dokončením jiných prací na této radiále, konkrétně jde o ražbu kanalizace u křižovatky s Olšanskou.
Za selhání při plánování oprav magistrát ostře kritizovala ODS, která je na Praze 3 i na hlavním městě v opozici. Na žižkovské radnici ale trpělivost došla i primátorovým politickým spojencům.
„Už v prosinci jsme vyzvali k odložení této akce. Náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě) to odmítl s tím, že Želivského a okolí čekají v průběhu tohoto roku ještě další uzavírky. Plán a harmonogram uzavírek však hlavní město přes opakované urgence radnici MČ Praha 3 neposkytlo. Hlavní město Praha a TSK při koordinaci dopravních omezení selhává,“ uvedl včera místostarosta Prahy 3 pro dopravu Ondřej Rut (Zelení).
Do čtvrtka, do kdy byla uzavírka na Želivského odložena, chtějí politici z magistrátu přesvědčit žižkovskou radnici, aby akceptovala plán oprav. „Na zítra bylo svoláno jednání všech investorů, kteří se v průběhu tohoto roku chystají na Želivského a v okolí provádět akce s dopravním omezením. Na základě tohoto jednání městská část Praha 3 zváží odvolání nesouhlasu s výměnou plynovodu,“ uvedl místostarosta Rut.
„Třídenní odklad nic zásadního neřeší. Praha 3 může souhlasit nebo nesouhlasit, dostat nějaký harmonogram prací, nebo ho nedostat. S tím, co se reálně bude na této dopravní tepně dít v následujících měsících, a jak to odnesou obyvatelé Prahy 3, to ale nijak zásadně nehne. Moc si od toho neslibuji s ohledem na to, že celý příběh oprav na Želivského je naprosto absurdní. Nejdříve zde město investovalo do nového povrchu vozovky, aby následně ulici zase rozkopalo na několika místech,“ komentuje to předseda žižkovské ODS Alexander Bellu.
Tzv. tichý asfalt na Želivského položilo město v roce 2020, aby stlačilo hlučnost vozovky do hygieniky požadovaných limitů. Loni v červenci zde pak začala obnova inženýrských sítí pod vozovkou u Basilejského náměstí. A v polovině září náměstek primátora Hřiba Petr Hlaváček (Spojené síly pro Prahu) oznámil, že město schválilo přípravu celkové revitalizace Želivského, což znamená, že se v dohledné době uzavře opět.
V celé oblasti magistrát naplánoval hned několik investičních akcí - od výměny tramvajových kolejí přes přípravu dopravního napojení plánované nové čtvrti na Nákladovém nádraží Žižkov až po revitalizaci okolí Basilejského náměstí.