Jak uvedl zpravodajský portál iDnes, podle výkladu části vedení města znamená podpora hromadné dopravy nutné restrikce pro motoristy. Materiál konkrétně navrhuje uzavřít motoristům v historickém centru Smetanovo nábřeží, Křižovnickou ulici na pravém břehu a Malostranské náměstí na levém.
Plán na uzavření centra dopravě potvrdil náměstek primátora Zdeňka Hřiba pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). „Otázka, co s dopravou v historickém centru Prahy, je posledních několik měsíců předmětem intenzivních debat s koaličními partnery. MHD a chodci v našem rozhodování hrají největší roli,“ sdělil tisku.
Obě nábřeží podle něj používají z 85 procent cestující v tramvajích a chodci. Deset procent je cílová automobilová doprava a pouze pěti procenty se podílí tranzit.
Úvahy o tom, že by se nábřeží uzavřela motoristům, vyvolaly již v minulých měsících vášnivé diskuse. Kritici zejména namítají, že se dopravní zátěž jen přesune jinam a MHD to nijak nepomůže. Ostrá polemika ostatně provázela již „zkušební“ uzavření stometrového úseku Smetanova nábřeží u Národního divadla, kde vznikly předzahrádky pro tamní restaurace. Posezení v těsné blízkosti projíždějících tramvají však velký zájem zákazníků nevyvolalo.