„Ač někteří politici se snažili vyvracet zprávy o připravovaných scénářích na omezení městské dopravy, skutečnost je jednoznačná. Od září vstupují v platnost nové jízdní řády (jako vždy po prázdninách), opět s omezeným provozem v pracovních dnech odpoledne a večer a o víkendech večer,“ tvrdí šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš
O omezení dostupnosti pražské MHD přitom se začalo spekulovat v souvislosti se snahou vedení magistrátu najít úspory ve veřejné dopravě poté, co na veřejnost počátkem srpna unikly plány města na omezení dopravy, vypracované ve spolupráci s dopravním podnikem a ROPID. Tři navržené varianty materiálu počítaly s úsporami z omezení MHD od 300 milionů až do 1,5 miliardy korun ročně.
Jak primátor Zdeněk Hřib (Piráti), tak jeho náměstek Adam Scheinherrr (Praha sobě) však následně prohlásili, že materiál navrhující omezení dopravy v Praze už „není na stole.“ „Praha sobě, a tedy ani pan náměstek rozhodně nechce omezovat provoz MHD v Praze. Vedlo by to k nárůstu automobilové dopravy a dalším problémům, které uvádíte – to není naším cílem. Naopak naší prioritou je udržení stávající kvality MHD a další rozvoj její infrastruktury,“ popřela připravovaná omezení mluvčí hnutí Praha sobě Cecílie Antůšková.
„Jak se liší politická prohlášení a následná skutečnost uvidí každý Pražan na zastávkách,“ tvrdí šéfredaktor serveru Ondřej Matěj Hrubeš.
Z analýzy magazínu MHD86.cz však vyplývá, že magistrát fakticky od září v tichosti do provozu MHD aplikoval první z navržených variant omezení. Z analýzy jízdních řádů vyplývá, že město plošně prodlužuje intervaly provozu u všech tramvajových linek v odpoledních a večerních časech. Místo běžných osmi minut je interval natažen odpoledne na deset minut. Večer kolem 21. a 22. hodiny je prodloužen ze čtvrthodiny na dvacet minut. Prodlužuje se také interval metra na všech linkách a delších intervalů se dočkají Pražané i u autobusů.
„Pan náměstek Scheinherr ještě na začátku srpna tvrdil, že se nic podobného nechystá a žádné omezení nebude. O 14 dní později je ale všechno jinak. Magistrát tak žene občany do schizofrenní situace. Jednak dělá vše proto, aby házel klacky pod nohy lidem, co využívají auta k osobní přepravě, ale zároveň omezuje MHD, kterou se chystá také zdražit,“ uvedl zastupitel Prahy 3 Alexander Bellu (ODS).