Dva kontroverzní návrhy, které kritizuje opozice, přijala před prázdninami dopravní komise žižkovské radnice. Tím prvním je zavedení zóny s omezenou rychlostí jízdy v blízkosti parku Parukářka, konkrétně v ulicích na Parukářce, U zásobní zahrady a Ke Kapslovně.
„Jde o rezidenční ulice, kudy chodí spousta lidí do parku na Parukářce, jezdí tu minimum aut a kvůli úzkým chodníkům jsou tu lidé fakticky zvyklí chodit středem vozovky,“ uvedla ve stanovisku na sociálních sítích Strana zelených, jejichž místostarosta Ondřej Rut má na radnici dopravu ve své gesci.
„Oproti jiným místům, kde jsou zóny 30 prosazovány, nám omezení okolo Parukářky věcně dává smysl, proto jsme i z opozičních lavic tento návrh podpořili. S čím však principiálně máme problém, je zavádění cykloobousměrek,“ uvedl opoziční zastupitel Mojmír Mikuláš (Svobodní).
Vlna nesouhlasu se tak zvedla kolem plánu radnice zavést cykloobousměrku jednosměrnou Lupáčovou ulicí. V horní části této žižkovské ulice cyklotrasa v protisměru již funguje od roku 2014, kdy jí zde prosadili právě Zelení. Cyklopruh oddělený dopravními prvky před místní základní školou tehdy vzbudil odpor i řady občanů. Plán cykloobousměrku protáhnout i do dolní části jednosměrné komunikace přitom radnice již jednou projednávala před dvěma lety a zamítla jej. Důvodem byly obavy o bezpečnost. „K cykloobousměrce v Lupáčově ulici máme záporné stanovisko z důvodu bezpečnosti silničního provozu. Komunikace nesplňuje podmínky v podobě její potřebné šířky pro bezpečné míjení,“ uvedl k tomu tehdy Jan Daněk, tiskový mluvčí pražské policie, jejíž stanovisko tehdy radnice považovala za hlavní argument. Nyní, po převzetí gesce dopravy Stranou zelených, však Praha 3 změnu režimu naopak podporuje.
Podle Zelených zde nyní „cyklisti musejí nesmyslně objíždět celý blok a přitom tu je ulice dostatečně široká.“ Fakticky je však současná trasa Chelčického ulicí jen o 100 metrů delší než bude diskutabilní cykloobousměrka Lupáčovou. Nyní však vede po dlážděném povrchu a proto si řada cyklistů zkracuje cestu v rozporu s předpisy už dnes Lupáčovou, převážně po chodníku.
Je mezi nimi také současný zelený místostarosta pro dopravu Ondřej Rut, který to sám potvrdil před časem serveru Prahou na kole. „Sám touto trasou jezdím několikrát týdně cestou z práce a ke stoupání používám chodník na straně panelových domů. Cykloobousměrku je podle mě určitě potřeba doplnit snížením rychlosti na 30 – za těchto podmínek by cesta cyklisty vzhůru Lupáčovou měla být bezpečná,“ uvedl v roce 2017 současný místostarosta pro dopravu.