Budova nákladového nádraží neslouží dopravě již od roku 2002, poslední osobní vlak z něj pak odjel v roce 2010. Přesto je v územním plánu budova s pozemky vedena jako objekt pro železnici. Městská část Praha 3 chce toto určení proto změnit na kulturně-vzdělávací funkci. Změna by se však měla týkat jen samotné budovy a pozemků, na kterých stojí.
Na okolních pozemcích kolem nádraží by v budoucnosti měla vyrůst nová čtvrť, samotná budova je však od roku 2013 památkově chráněna. Budova již léta chátrá a náklady na její obnovu, která by umožnila nové funkční využití, jsou odhadovány ke třem miliardám korun. Stále ji vlastní České dráhy, která pro výstavbu v jejím okolí založila společně s firmou Sekyra Group developerskou společnost Žižkov Station Development. Budova nákladového nádraží je od roku 2013 památkově chráněná.
„Jestliže tam bude kulturní funkce umožněna, mohou ji koupit od developera některé kulturní instituce," zdůvodnila krok radnice starostka Vladislava Hujová pro Pražský deník.
Využití budovy by tak podle všeho nemuselo čekat na dokončení studie, kterou pro 50tihektarový areál s okolím zpracovává Institut plánování a rozvoje hlavního města. Změna územního plánu, která umožní zastavení okolních pozemků, podle starostky Hujové může zatím počkat.