Měla to být podle tvrzení radnice ojedinělá akce, která má za cíl prezentovat produkty místních podnikatelů z Prahy 3. (No, ojedinělá teda byla…) „Cílem projektu je podpora řemesel a společností v městské části Praha 3,“ hlásil oficiální web městské části. Místo toho se zde pod patronátem žižkovských politiků prodávali, bůhvíproč, vozy Renault ze zličínského autosalonu, postele ze Soběslavi, či domácí elektrospotřebiče z brněnského e-shopu. A to vedle stánků nabízejících „fejkové“ čínské napodobeniny bot značky Crocs, či (pravděpodobně zaručeně pravé žižkovské) maďarské a slovenské masové speciality. A k tomu cukrová vata a langoše, pro změnu z Plzně.
Nic proti venkovským trhům v pouťových kulisách z počátku devadesátých let. Proti gustu není dešputát. Ale kladete si otázku, proč taková akce má probíhat v pražské památkové zóně, notabene v režii žižkovské radnice.
V případě farmářských trhů radnice podporuje spotřebu místních regionálních potravin, pochopíte i patronát městské části nad akci místních podnikatelů. Ale proč radnice zajišťuje marketingovou podporu čínským oděvním producentům, či dealerovi Renaultů?
Pokud tedy žižkovští radní nepovažují za nejúžasnější hobby na světě projížďku ve francouzském fáru s „fejkovými“ umělohmotnými sandály na nohou a čabajkou v ruce. Pak by to jistou logiku i mělo…