Podle vedení magistrátu je s developery i městskou částí již domluvený rozsah a umístění veřejné vybavenosti, například kde budou stát školy, kolik podlaží budou mít domy s obchody, i to jaké bude finanční plnění investorů. Dnes už je jasné, že se developeři budou podílet na stavbě nové základní školy, která vznikne v centru lokality dostavbou k hlavní budově nákladového nádraží, stejně tak na realizaci centrálního parku a dalších navazujících náměstí a ulic. Podle radních je domluvena spoluúčast developerů na výstavbě veřejné vybavenosti přesahující 1,5 miliardy korun.
„Uzavření této dohody, které v budoucnu proběhne formou závazné smlouvy, je podmínkou pro to, aby město podpořilo konkrétní podobu transformace území na novou městskou čtvrť. Budoucí smlouva bude obsahovat právě schválenou studii, a tím i potvrdí, že naše pravidla pro spoluúčast developerů fungují,“ tvrdí náměstek primátora za STAN Petr Hlaváček.
V území jsou plánovány dvě nové základní školy, stejně jako rekonstrukce základní školy na Havlíčkově náměstí, která bude hrazena z peněz developerů. V budoucnu by v lokalitě měla vzniknout i další soukromá a střední škola přímo v památkově chráněné budově nákladového nádraží, která se změní v multifunkční centrum s knihovnou či volnočasovým klubem. Developeři se budou podílet i na financování parku, který se podobně jako památkově chráněná obří nádražní budova stane dominantou celého území.
„My pak z jižní strany postavíme přibližně tři tisíce bytů. Předpokládáme, že v příštím roce dojde ke změně územního plánu a projekt spustíme,“ uvedl k tomu v tisku developer Luděk Sekyra, který má s Českými dráhami jako majiteli pozemku dlouhodobě smlouvu na využití pozemků v bezprostředním okolí nádražní budovy. Jak dodal, pokud vše půjde podle plánu, během jedenácti let by zde měla jeho developerská společnost Sekyra Group prostavět patnáct až šestnáct miliard korun.