Ještě před začátkem prázdnin spustil magistrát rozsáhlou rekonstrukci ulic Seifertova, Olšanská a Jičínská. Oravy tratí v tomto úseku velkou část Prahy 3 odřízly od tramvajové dopravy. Navíc se kolejnice v jednom termínu opravovaly souběžně. A to i přesto, že magistrát sliboval, že se takovémuto řešení vyhne.
„Cílem je, aby výluky nekomplikovaly lidem život víc, než je kvůli opravám nutné," tvrdil náměstek primátorky a radní pro dopravy, sportu a volného času Petr Dolínek (ČSSD).
Souběžné opravy na Žižkově přitom byly hlavním terčem kritiky místních obyvatel, tím druhým byly nedostatečné kapacity náhradní autobusové dopravy. „Dostat se z Hlavního nádraží je takřka nemožné, 2 autobusy po sobě přijely narvané až po střechu, že ani nemusely zastavovat. Pak jsem ztratil nervy a radši došel pěšky na zastávku U Památníku, kde jel skoro prázdný bus z Florence. Kdybych to neudělal, čekal bych asi až do noci, rozčiloval se jeden z čtenářů Žižkovských listů na sociálních sítích.
Nyní v rámci plánovaných oprav probíhají, či budou probíhat další výluky – konkrétně například uzavírka v Lipanské či na Jarově. Na září však hlavní město plánuje další velkou rekonstrukci. Půjde o obří přestavbu druhé hlavní žižkovské dopravní tepny – Husitské s Koněvovou. Stavební práce by zde měly trvat až dva roky, během kterých by měla spojka mezi Florencí a Ohradou získat nový jízdní povrch i řadu vylepšení na chodnících. Konkrétní omezení v rámci rekonstrukce však zatím nejsou známa, protože magistrát stále vybírá dodavatele.