„Naše správcovská firma SZM věnuje nápravě maximální úsilí a snaží se, aby peníze byly vráceny v co nejkratším termínu. Ještě jednou se omlouvám, že jsme nájemníkům Prahy 3 takto znepříjemnili předvánoční období,“ uvedl v bezprostřední reakci na událost místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení). Podle stanoviska na oficiálním facebookovém profilu žižkovské radnice je na vině Česká pošta a k události došlo údajně kvůli její „fatální chybě.“
Tou fatální chybou je fakt, že státní podnik naúčtoval sedmi stům nájemník, kteří bydlí v bytech svěřených městské části Praha 3 a zároveň využívají k hrazení nájemného SIPO dvakrát předvánoční nájemné. Podle radnice k tak, že byl k seznamu nájemníků za prosinec přidán ještě seznam za listopad, což „se propsalo“ do zdvojené platby na předpisu SIPO.
Nejhůře postiženi jsou samozřejmě nájemníci, kteří nemají na svém účtu u automatických plateb nastaven limit, a dvojnásobné nájemné jim bylo strženo. Ti musí nyní dokládat škodu obecní akciovce Správa zbytkového majetku, který bytový fond spravuje.
„Prosím napište na reklamace@szmpraha3.cz, přiložte složenku nebo výpis z běžného účtu, na kterém byla platba duplicitně stržena. Pro jistotu uveďte také číslo účtu, ze kterého se SIPO platba provádí a my Vám na tento účet peníze v co nejkratším termínu vrátíme,“ slibuje místostarosta Prahy 3.
Kontaktovat správce bytového fondu emailem budou muset podle něj ale i ti, kterým nastavený limit v provedení platby zabránil či se složenkou platí nájem na poště
„Lidé, zejména senioři, kteří si neporadí s mailem, skenováním mohou volat o pomoc a radu ombudsmance pro seniory, Zdeňce Hoškové na tel. 222 116 451,“ slibuje místostarosta Rut.