Většina diskutujících především nad návrhem, který připravilo hlavní město, vyjadřovala vážné obavy, že zástavba zhorší již dnes hodně špatnou dopravní situaci v okolí vysloužilých drážních pozemků. V těsném sousedství areálu vede nejfrekventovanější dopravní tepna Prahy 3, ulice Jana Želivského, která „supluje“ neexistující část městského okruhu, jehož dokončení je stále ve hvězdách a denně tudy projíždí desetitisíce aut. Nejasné je zatím také to, zda do lokality povede plánovaná trasa metra D, rozpory jsou také kolem toho, kudy povede tramvajová trať. Návrh připomínek městské části Praha 3 také požaduje zpracování podrobnější územní studie či větší záruky dostatku ploch pro veřejnou vybavenost a zeleň.
Na změnu územního plánu, který chce rada hlavního města schválit do konce tohoto roku, přitom nedočkavě čekají silní developerští hráči, kteří již části lokality vlastní, nebo mají budoucí výstavbu smluvně domluvenou s Českými dráhami jako vlastníkem. Jsou mezi nimi Sekyra Group, Central Group miliardáře Dušana Kunovského a finanční skupina Penta.
Nejasná je také budoucnost vysloužilé obří drážní budovy z první republiky, která byla před necelým desetiletím prohlášena kulturní památkou. České dráhy stále jednají s magistrátem, ministerstvem kultury, Prahou 3 a developerskými firmami o jejím dalším majetkovém uspořádání a využití.