Cchetänovo úsilí vybudovat moderní tibetskou kinematografii pokračuje tragikomickým příběhem o konfliktu mezi starým pastevcem a jeho synem propadnuvším alkoholu, jehož předmětem je starý tibetský mastiff.
Zatímco jeho poslední film Hledání byl inspirován Kiarostamim, při práci na svém nejnovějším díle se Päma Cchetän nechal vést Bressonem. Bressonovská ovšem není zvířecí perspektiva, z níž by byl příběh vyprávěn, ale především důraz na práci s neherci, pečlivé zarámování obrazů a „duchovní“ náhled na hmotný svět. Film se samozřejmě odehrává v Tibetu (Päma Cchetän vybudoval tibetskou kinematografii prakticky sám), ve vesnici často navštěvované lupiči psů. Mladý nomád Gönpo se jednoho dne rozhodne, že lupiče předběhne a výhodně prodá zanedbaného tibetského mastiffa, jenž je majetkem rodiny již po mnoho let. Je svým nápadem tak nadšen, že než se onoho dne stačí vrátit domů, prolije hrdlem většinu výdělku. Jeho otec však s prodejem nesouhlasí a příštího dne se na mezku vydává do města, aby psa odkoupil nazpět. V důsledku sporu o starého psa vyplouvají na povrch další rozpory mezi otcem a synem, včetně otcovy nespokojenosti s tím, že Gönpo a jeho žena Rikso jsou tři roky po svatbě stále bezdětní... Päma Cchetän mistrovsky balancuje mezi komičností a tragikou a kombinací naturalistických detailů a poetických metafor dospívá k dokonale přesvědčivému obrazu současného Tibetu. Není třeba dodávat, že se jedná o velmi krásný film.
(Khyi rgan)
Pema Tseden / RC, 2010
tibetsky s anglickými, čínskými a českými titulky, 93 min