Na dokončení Pražského okruhu se současná pražská koalice není schopná již několik let shodnout. Problém s tranzitní dopravou tak radní místo řešení „přehodily“ na středočeské obce, kam se doprava přelije.
Středočeské obce jako Říčany musejí doufat, že rozhodnutí pražské rady smete ze stolu ministerstvo dopravy, které má v této věci poslední slovo. Jinak se přibližně deset tisíc kamionů denně přelije na jejich dopravní tepny z Jižní či Štěrboholské spojky, které nebudou nákladní vozy již mít možnost využívat.
Proti návrhu se ostře postavilo ministerstvo dopravy, dopravci i středočeské obce. Koalice primátorky Krnáčové však rozhodnutí i tak hájí.
„Rada to schválila jednomyslně po dlouhé debatě. Z pohledu Prahy je to jediná možná cesta. Ačkoli děláme vše pro to, aby stát co nejrychleji dostavěl Pražský okruh, tak vše stále vázne. Proto považuji za svou povinnost bránit Pražany tímto způsobem,“ vysvětlil rozhodnutí radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Na trase a podobě pražského okruhu se přitom pražská koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice již několik let nedokáže shodnout. Potvrdilo se to opět na jaře tohoto roku, kdy kvůli nesouhlasu Trojkoalice musel radní Dolínek poslední návrh stáhnout z jednání.
Jeden z lídrů Trojkoalice, předseda Zelených Matěj Stropnický, dokonce v minulém týdnu zpochybnil význam této dopravní stavby pro metropoli. „Myslím, že to není tak důležité, jak se prezentuje. Víte, že 60 % všech cest je veřejnou dopravou? To je potřeba podporovat. I kdyby byl Pražský okruh celý a přidal ještě jeden pruh, kdyby tito lidé sedli do auta, místo MHD, stejně by byl okruh k ničemu. Jde o předražený projekt. Pokud už je nutné něco stavět, neměly by to být drahé tunely, které navíc využijí jen auta,“ uvedl Stropnický doslova.