K odříznutí žižkovského nákladového nádraží do železniční sítě došlo v důsledku nedávné nehody nákladního vlaku u překladiště v Malešicích, kam trať ze Žižkova vedla. V rámci opravy tratě po nehodě se Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozhodla, že neobnoví výhybku na Žižkov a trať opravila bez ní.
„Výhybka číslo 7, která zajišťovala obslužnost nákladového nádraží Žižkov, byla nahrazena kolejovým polem z důvodu nutnosti co nejrychlejšího zprovoznění trati ve směru žst. Praha Libeň a žst. Praha Běchovice, což jsou z pohledu nákladní dopravy rozhodující tratě v Praze a Středočeském kraji, které nemají alternativu,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Podle něj by oprava atypické výhybky byla ekonomicky nesmyslná. Mluvčí zároveň dodal, že odbočka byla prohlášená za postradatelnou již 3. listopadu 2006 a do dnešního dne proti tomuto rozhodnutí nikdo oficiálně nepodal protest.
Odbočka na Žižkov vznikla v roce 1936 v souvislosti se zřízením obřího překladiště a provoz zde ustal v roce 2016, kdy bylo na Žižkově zrušeno kontejnerové překladiště.
Se zrušením výhybky má nicméně problém město. Náměstci primátora Adam Scheinherr a Petr Hlaváček už na jaře založili pracovní skupinu k řešení okolí nákladového nádraží. „Řeší hlavně otázky nové tramvajové trati, ale též jsem kladl důraz na budoucí využití železnice. Pro osobní dopravu se nám to zdá nevhodné, ale uvažujeme o malém hubu pro místní městskou cargo dopravu. Proto tento krok ještě před ukončením diskuse vnímám jako předčasný,“ reagoval na poslední konání SŽDC Scheinherr.