„Elektrobusy jsou budoucnost. Máme tu smog a strategii akcionáře, kterou je snižování emisí,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar Žižkovským listům.
Elektrobusy se již v pražské MHD objevily na jiných linkách, šlo však vždy jen o pilotní testovací provoz. Pravidelná linka Koněvovou ulicí tak bude nejrozsáhlejším obdobným projektem v pražských podmínkách.
Nasazení elektrobusů totiž není nijak levné. Jeden vůz vyjde na více než dvojnásobek ceny běžného autobusu – přibližně na 13 až 14 milionů korun včetně baterií. Ideální podmínky přitom ekologický provoz nemá v metropoli ani z hlediska klimatických a terénních podmínek. Elektrobusy se totiž mnohem více vybíjejí v mrazivém počasí a při jízdě do kopce. V některých metropolích proto instalují v kopcovitém terénu dopravci troleje, které vozy při cestě do kopce dobíjejí. V Koněvově ulici, ani v jiných částech Prahy 3 se však s jejich instalací nepočítá.
Premiérové spuštění ekologického provozu v Praze 3 podle všeho souvisí se strategií žižkovské radnice, která o zavedení chytrých technologií včetně elektrobusů strategicky usiluje. Mezi další projekty, které má Praha 3 v plánu, patří i rozšíření dobíjecí sítě pro elektromobily a příprava aplikace moderních metod v oblasti energetiky, které by měly vést k významným úsporám. Mezi projektovými záměry městské části jsou i mobilní aplikace pro komunikaci s občany a portál elektronického úředníka.